Manevi bir geziye varmısınız.

Gap bçlgesi ve Kıbrısın manevi havasını birlikte soluyalım

11 Eylül 2012 Salı

Diyarbakır Mardin Şanlıurfa Tur Programı

1.GÜN: 28 Eylül saat 15:30 da misafirlerimizi Diyarbakır Havalimanında karşılıyoruz. Araçlarımıza yerleştikten sonra Diyarbakır’ın tarih kokan bölgesi Suriçine doğru hareket ediyoruz. Diyarbakır surlarının muhteşem yapısını izlerken, kendimizi bambaşka bir manevi atmosferde buluyoruz. 27 tane şehit sahabenin yanyana yattığı Hz.Süleyman camisi. Burada Hz.Halid bin Velid ve oğlu Hz.Süleyman ve diğer sahabelerin fedakarlıklarını, yaşatma arzusu ile nasıl yaşamdan vazgeçtiklerini görüyor ve gözyaşı döküyoruz. Dualarımız sonrası istemeyerekte olsa buradan ayrılıyor ve Diyarbakır Ulu Cami’ye geçiyoruz. Haremi Şerif olarak kabul edilen bu camiyi gezip namaz kılıyoruz. Evliya Çelebi bu cami hakkında “kim burada iki rekat namaz kılsa, ruhu o namazın kabul edildiğine şahitlik eder” Buradan tarihi Hasan Paşa Hanına geçiyor ve bu taş mimariyi izlerken ecdadımıza olan hayranlığımızı biraz daha artırıyoruz. Dünyada belkide başka örneği olmayan dört ayaklı minareyi gördükten sonra Keçi Burcuna geçiyor ve Diyarbakır surlarının üzerine çıkıp surları daha iyi tanıyoruz. Tarihi on gözlü köprüyü gördükten sonra Mardin’e doğru hareket ediyoruz. Yolumuz üzerinde Sultan Köye uğruyor ve Sultan Şeyhmuz Hazretlerinin türbesini ziyaret edip dualar ediyoruz. Akşam yemeği sonrası otelimize yerleşiyoruz.
2.GÜN: Otelimizde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısı sonrası Mardin turumuza başlıyoruz. Taş işçiliğiyle dikkatleri üzerine çeken meşhur Kasımiye Medresesi, Süryanilerin en eski mabetlerinden birisi olan Deyrulzafaran Manastırı, içerisinde bir sahabe türbesi bulunan Şeyh Çabuk Cami, Mardin Ulu Cami ve sakalı şerif, Şehidiye Medresesi ve PTT konukevi gezileri sonrası Mardin Çarşılarında serbest zaman veriyoruz. Serbest zaman sonrası Şanlıurfa’ya hareket ediyor ve tarihi bir konakta sıra gecesi eşliğinde akşam yemeğimizi alıyoruz. Yemek sonrası otelimize yerleşiyoruz.
3.GÜN: Otelimizde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısı sonrası Şanlıurfa turumuza başlıyoruz. Sabrın kahramanı Hz.Eyyup peygamber ile başlıyoruz gezimize. Hz.Eyyup Peygamberin 16 yıl boyunca çile çektiği makamı ziyaret ettikten sonra, ona şifa olarak gönderilen sudan bizlerde şifa niyetine içiyoruz. Dualar sonrası Balıklıgöl’e geçiyoruz. Balıklıgöl, Aynzeliha gölü, Hz. İbrahim’in ateşe düştüğü makam, Halilurrahman Camisi, Rızvaniye Medresesi, Hz.İbrahim’İn doğduğu mağara, Hz.İbrahim’in ateşe atıldığı yer, Mevlidi Halil Camisi ve Üstad’ın ilk mezarı ziyaretleri sonrası, serbest zaman veriyoruz. Serbest zaman sonrası akşam yemeğimizi alıyor ve Diyarbakır Havalimanına hareket ediyor ve turumuzu burada sonlandırıyoruz.

daha fazla detay için tıkla..